Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Time to get busy

Av Karin - 25 februari 2010 20:20

Jahaja, dags att ta tag i det här med att skriva blogg då.. Var ska jag börja?




Jag hade fått en kommentar med frågan om varför vi valt att sälja huset?! Jaa, alltså det finns ju såklart flera aspekter på den frågan..

Vi bestämde egentligen redan när vi köpte huset att vi inte skulle bo här för all framtid, vi kom överens om att vi ger det hela 5 år sen hoppades vi ha hittat ett fint litet hus på landet. Så ville vi då.

Vi bestämde oss egentligen att vi verkligen skulle sälja för 1,5 år sen, i september 2008, men sen har det på grund av lågkonjuktur osv dragit ut på tiden.


Den främsta anledningen jag kan skriva ut såhär är nog att vi säljer för att det inte är här vi ser vår framtid, helt enkelt.

Häromveckan var det 5 år sedan vi flyttade in, så det stämmer ganska bra med vår plan från början, även om det absolut inte är för att det är just 5 år som gått som vi säljer.



Vi har dock inte hittat det där lilla huset på landet än och faktum är att vi inte vet var vi kommer hamna tillslut. Vi bestämde att vi skulle flytta upp till trakten runt Östersund, men hittade varken jobb eller bostad när vi ville och kände att det blev för stressigt. Det måste ju kännas rätt i magen när man ska flytta, särskilt så långt. Så nu kommer vi hyra ett radhus 2 mil härifrån under tiden vi funderar på var vi ska ta vägen. För det är inte alls säkert att det blir Östersund längre.. Just nu känner vi att vår framtid kanske inte finns just här i trakten och det är därför vi kikat på "ett nytt liv" längre bort. Men som sagt, vå får se var detta tillslut blir.


Andreas har sina jobbkontakter i Stockholmsområdet, medan jag har mina i Västmanland och Skåne. Jag är inte så lockad till Stockholm direkt och Andreas inte till Skåne.. Å andra sidan hoppas jag ju bli färdigutbildad så småningom och då har jag inga jobbkontakter alls..


Men jaa, vi får se helt enkelt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 2 juli 2010 22:55

Måste prova, inte så hajj på mobil-data grejjs...

Av Karin - 16 april 2010 13:32

Är du redo att bli förälder - testa följande saker först för att se om du klarar föräldraskapet: 1. Kvinnor: För att förbereda dig själv på moderskapet gör följande:ta på dig en morgonrock och knyt fast en tung säck bönor på magen. Låt den sitta kva...

Av Karin - 3 mars 2010 18:01

Jag är kvar, har inte lagt bloggen på hyllan igen, redan :P     Men har suttit både dagar och kvällar med en inlämningsuppgift i bokföring, lämnade äntligen in den idag. Har haft tur ändå, för detta är Andreas morgonvecka, så han har kunnat häm...

Av Karin - 25 februari 2010 21:12

Nu får det räcka för ikväll, 4 inlägg är väl inte fy skam?! Ska försöka uppdatera oftare, finns mer jag behöver skriva om, för det är ganska skönt att skriva av sig lite ibland! ...

Av Karin - 25 februari 2010 20:36

Jag har förut valt att inte nämna att jag är gravid i bloggen, men för 2 veckor sen va vi på ultraljud, jag har nu hunnit passera halvvägs och ja det är ju inget att försöka dölja längre direkt ;).   Man väntar och väntar på att få åka på det där...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards