Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Ultraljudet

Av Karin - 25 februari 2010 20:36

Jag har förut valt att inte nämna att jag är gravid i bloggen, men för 2 veckor sen va vi på ultraljud, jag har nu hunnit passera halvvägs och ja det är ju inget att försöka dölja längre direkt ;).


Man väntar och väntar på att få åka på det där rutinultraljudet, lite med skräckblandad förtjusning. När vi väl blev inropade så fick vi höra att de hade en ny ultraljudsmaskin och skulle därför vara 5 personer med där inne. Jag var tydligen den första de prövade på och jag hann bli riktigt glad och tänkte att nu kommer vi få se massor, de kommer kolla supergrundligt och prova nya funktioner och grejjer, kul! Men... Men! Så berättade de att de inte kunnat koppla ihop ultraljudsapparaten med tv-skärmen på väggen. Det ledde till att jag låg där i 30 minuter men fick inte se nånting alls...!!! Eller jo, de frös bilden ett par gånger och visade bebisen, hjärnan osv. Men jag fick liksom inte ens se den sprattla runt!! Var så himla ledsen och besviken efteråt och kan känna det än i dag vad ledsen jag är för att jag inte ens fick se den lilla sprattla.


Nu känner jag ju den sparka varje dag och man kan till och med känna utanpå magen ibland, så jag vet ju att den lever, men på nåt sätt känns det tungt ändå..






Jag tror att det känns så jobbigt för jag är så rädd denna gång.


Förra gången hade vi kämpat så länge för att bli gravida, skulle äntligen få läkarhjälp när min älskade storebror dog. Nathalie blev till bara 3 dagar innan han begravdes, det var så tungt samtidigt som jag var så lycklig. Och jag var inte orolig en enda sekund den graviditeten, jag visste att han vakade över  mig, över oss. Jag hade redan förlorat min bror, klart han skulle vaka över mig så att jag inte förlorade ett barn med. Jag tänkte många gånger den graviditeten att vi fick Nathalie i utbyte mot Mats..

Och nu kan jag inte släppa det faktum att ingen dött den här gången. Vi kämpade för det här barnet med, men fick läkarhjälp snabbare och det funkade tillslut, fast ingen dött. Men det måste ju bara betyda att antingen kommer barnet dö i min mage, eller så kommer någon i min familj eller släkt dö innan den hinner födas. För jag kan inte få ett till barn utan att någon dör, så känns det. Jag drömmer minst en gång i veckan att någon i min närmaste släkt dör, eller att något händer så att bebisen dör och det är så jävla jobbigt!!!




Nu blev det kanske öfr jobbigt och privat och kanske en liten urspårning från början av inlägget detta. Men jag tror det var något jag behövde får ur mig, det är inget jag går och pratar med folk om, direkt.. Jag vill så himla gärna ha det här barnet, men jag vill inte förlora nån närstående heller!!

 
 
Ingen bild

Linda

25 februari 2010 22:31

Men gumman, vilka hemska drömmar! Förstår att det känns jättejobbigt. Men jag tror inte alls du behöver oroa dig.
Skickar över massa styrkekramar.

 
Sofie

Sofie

26 februari 2010 15:15

Men lilla vän så här ska du ABSOLUT INTE behöva känna. För den enkla delen med ultraljudet så säger du till din bm på en gång hur du känner över det och att dom får fixa ett nytt. Självklart ska du få se erat lilla underverk sprattla runt i magen. Och det är super viktigt att du får göra det! Och dina tankar om att bebis ska dö i magen måste du ta upp oxå det är varken bra för bebis eller dig att gå och må dåligt. Det här ska vara en mysig tid, inte en tid med ångest! Du får jätte gärna höra av dig om du behöver prata, jag vet hur det är att gå runt o må dåligt under graviditeten (även om det inte var riktigt samma anledning). Massa styrkekramar!!!

http://trixiies.blogg.se

 
Zita

Zita

27 februari 2010 08:52

Men gumman! Inte ska du gå runt o tänka på sådana jobbiga saker; att du tror att nån måste "offras". nej. Tänk positiva vackra tankar; att du snart kommer få hålla i din söta bebis o hur stolt Nathalie kommer vara som storasyster, o hur alla i din närhet glädjs/kommer glädjas med er o ert kärleksbarn!! :)
*kramar om riiiiiiktigt ordentligt*

http://tant-zita.dagboksblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 2 juli 2010 22:55

Måste prova, inte så hajj på mobil-data grejjs...

Av Karin - 16 april 2010 13:32

Är du redo att bli förälder - testa följande saker först för att se om du klarar föräldraskapet: 1. Kvinnor: För att förbereda dig själv på moderskapet gör följande:ta på dig en morgonrock och knyt fast en tung säck bönor på magen. Låt den sitta kva...

Av Karin - 3 mars 2010 18:01

Jag är kvar, har inte lagt bloggen på hyllan igen, redan :P     Men har suttit både dagar och kvällar med en inlämningsuppgift i bokföring, lämnade äntligen in den idag. Har haft tur ändå, för detta är Andreas morgonvecka, så han har kunnat häm...

Av Karin - 25 februari 2010 21:12

Nu får det räcka för ikväll, 4 inlägg är väl inte fy skam?! Ska försöka uppdatera oftare, finns mer jag behöver skriva om, för det är ganska skönt att skriva av sig lite ibland! ...

Av Karin - 25 februari 2010 20:20

Jahaja, dags att ta tag i det här med att skriva blogg då.. Var ska jag börja?       Jag hade fått en kommentar med frågan om varför vi valt att sälja huset?! Jaa, alltså det finns ju såklart flera aspekter på den frågan.. Vi bestämde egent...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards