Alla inlägg den 10 december 2009

Av Karin - 10 december 2009 15:28

Nathalie hade haft världens skrattattack idag på dagis. De sjöng den här tomtelåten där man sjunger "atscho atcho prosit" och precis när dem sjöng det så var det något barn som nös.. Det tyckte visst Nathalie var ofantligt roligt, för fröknarna hade klockat att hon skrattade i 15 minuter!! Sådär så hon skrattat så hon inte fått luft, men inte kunnat sluta ändå. Fröknarna hade ju skrattat dem med, men alla andra barn hade suttit knäpptysta och bara kollat :P



Väl hemma från dagis så gick Nathalie raka vägen och hämtade en lastbilstidning, satte sig i fotöljen och läste en stund, se bilden. Det är Viktigt att ha fötterna i kors, väldigt viktigt!

  

Av Karin - 10 december 2009 10:45

Idag kom äntligen resultatet på omtentan och jag blev godkänd! Så skönt!!


Den första kursen var lite tung, kom inte in i pluggandet för fem öre (det har jag inte gjort ännu iofs) och fick komplettering på det mesta, men nu ska alla delar vara godkända och jag hoppas det räcker för att klara kursen. Skönt att bara kunna ägna sig åt den nuvarande kursen nu (där jag ligger efter som sjutton med läsandet, men men).

Av Karin - 10 december 2009 10:06

Vid 02.00 i natt så vaknade jag av vad jag trodde var skumma ljud i min dröm, men som visade sig vara Kasper som låg nere vid ytterdörren och pep. Hann bli lite sur, hade ingen lust att kila ut med honom då direkt.. Men! det visade sig att han bara av någon märklig anledning fått för sig att han fått ett kommando att stanna där.. Så det enda han ville var att komma upp till oss ;) Ibland är han bra knäpp! Han sov vid Andreas fötter när vi somnade, sen har han frivilligt gått dit ner och lagt sig och några timmar senare fått för sig att han inte får komma upp igen?! Jaja, skönt att det hela var lätt åtgärdat i alla fall!

Självklart så hade Kasper väckt Nathalie med, vet inte alls hur länge han legat där och pipigt, men dte var nog ett tag. Nathalie kom uppspringande med världens fart, orkade som vanligt inte försöka lägga henne i hennes rum igen utan hon fick följa med in till våran säng.. Då vaknade Andreas som gick upp på toa, när han var klar så hade både jag och Nathalie somnat om, skönt att vi slapp vara vakna länge i alla fall!


Var trötta i morse ändå, snoozade lite väl länge. När jag väckt Nathalie gick hon inte till sin säng och somnade om, gullungen! Sen låg hon på köksgolvet och vilade när jag gjorde frukost, och så fick hon åka vagn till dagis för att vi skulle hinna i tid.. Så hon kommer nog ha mycket energi att göra av med idag, skönt att hon är på dagis :P.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards